Taip toliau:
Į ARGENTINĄ SU LUCRECIA MARTEL

Retrospektyva pristato vienos ryškiausių pasaulio šiuolaikinio kino kūrėjų žvilgsnį į savo šalį – Argentiną. Lucrecia Martel šiemet pristatė dar tik penktajį savo ilgo metro filmą, tačiau jos kūryba yra tapusi šiuolaikinio kino klasika. Apie jos kūrybą parašyta ne viena knyga, o retrospektyvos reguliariai rengiamos pačiose įtakingiausiose pasaulio meno ir kino institucijose. Bene garsiausios Pietų Amerikos moters režisierės filmai įsimena įtaigia atmosfera – tai hipnotiškos jutiminės erdvės, kuriose tvyro nerimastinga įtampa tarp šeimos narių ir socialinių sluoksnių. Visa Martel kūryba pasižymi aštria kritine mintimi apie Argentinos praeitį ir dabartinės visuomenės būklę, kuriai perteikti ji neretai pasitelkia kandų humorą. Jos kamera visada artima herojų kūnams, garsas – tirštas ir daugiasluoksnis, o pasakojimas sulipdytas iš fragmentų, žvilgsnių ir nutylėjimų.

Saltos regione gimusi Martel tarptautinį pripažinimą pelnė savo debiutiniu filmu „Pelkė“, kurio premjera įvyko Berlinalėje ir kuris tapo geriausiu dešimtmečio Argentinos filmu. Jame režisierė per šeimos prizmę laisvai ir originalia forma perteikė aštrią viduriniosios klasės kritiką. Prodiusuoti vėlesnius jos filmus, kartu su broliu, ėmėsi Pedro Almodovaras. „Šventoji mergaitė“ ir „Moteris be galvos“ jau varžėsi dėl Kanų „Auksinės palmės šakelės“. Kartu su pirmuoju režisierės filmu jie sudaro vadinamąją Saltos trilogiją – mįslingų ir socialiai taiklių filmų ciklą, kritiškai žvelgiantį į Argentinos buržuaziją, patriarchatą ir galios struktūras kasdienybėje. Turbūt plačiausiai visame pasaulyje parodytas ketvirtasis režisierės filmas „Zama“ tyrinėjo kolonializmo ir rasizmo istoriją Argentinoje.

Svarbus Martel kūrybos ypatumas yra tai, kad pradėjusi kurti ilgametražius filmus, ji neapleido ir trumposios kino formos. Retrospektyvoje pristatomi visi šiuo metu prieinami režisierės trumpo ir ilgo metro filmai, taip pat ir pats naujausias – šiemet Venecijos kino festivalyje parodytas dokumentinis filmas „Mūsų žemė“ apie sisteminį Argentinos rasizmą ir autochtonų žemių nusavinimą. Ši išsami retrospektyva siekia supažindinti žiūrovus su Martel nuosekliai vystytos kino kalbos tikslumu ir drąsa ir kartu kviečia pamatyti Argentiną per ją giliai pažįstančios ir geriau, nei bet kas kitas, suprantančios kūrėjos prizmę.

Programą iš dalies finansuoja: Lietuvos kino centras.

Gruodžio 11-14 d. SKALVIJOS kino centre

2004 | 106 min.

2001 | 104 min.

SKALVIJA: gruodžio 11 d.

SKALVIJA: gruodžio 12 d.

2010-2022 | 73 min.

2008 | 87 min.

SKALVIJA: gruodžio 12 d.

SKALVIJA: gruodžio 13 d.

Mūsų žemė

2014 | 115 min.

SKALVIJA: gruodžio 13 d.

SKALVIJA: gruodžio 14 d.

2025 | 119 min.