ANIMUS ANIMALIS (ISTORIJA APIE ŽMONES ŽVĖRIS IR DAIKTUS) + GAMTA: VISOS TEISĖS SAUGOMOS

SKALVIJA: gruodžio 7 d.

Po seanso vyks pokalbis su filmo „Animus Animalis (Istorija apie žmones, žvėris ir daiktus)“ režisiere Aiste Žegulyte.

ANIMUS ANIMALIS (ISTORIJA APIE ŽMONES ŽVĖRIS IR DAIKTUS)

Animus Animalis (A Story about People, Animals and Things) | rež. Aistė Žegulytė | Lietuva | 2018 | 70 min. | lietuvių k. | subtitrai anglų k.

Taksidermininkas, elnių augintojas ir zoologijos muziejaus darbuotojas gyvena aplinkoje, kurioje riba tarp gyvenimo ir mirties tapusi beveik nepastebima. Tai archajinis pasaulis, kuriame medžiojami ne tik elniai, šernai, bet ir plastikiniai aligatorių manekenai. Kol pagamintos žvėrių iškamšos rungiasi dėl gyviausios pozos bei tikriausio žvilgsnio, žmogus vis bando sustabdyti laiką ir sugrąžinti gyvybę daiktams, kuriuose jos seniai nebėra. Patys vertingiausi eksponatai įtaisomi gamtą imituojančiose vitrinose ant dirbtinių medžių ar sniego pusnyse. Gyvūnai, nesvarbu, gyvi ar mirę, iš visų pusių tiriamai žvelgia į jus.

„Gamtos kontroliavimas ir savinimasis – tarsi pirmykščių instinktų apendicitas apibrėžia žmogaus dominuojamus santykius. Bet kad ir kaip bebūtų svarbu laimėti mūšį, žmogus pripažįsta: be gamtos – negerai. Šiame filmų dialoge skirtingu kampu nagrinėjamas žmogaus santykis su gamta ir mirtimi. Kol Aistės Žegulytės svarstymai apie gyvūnų sielą priartėja prie transcendentinių išvadų, Nyderlandų menininkas Sebastianas Mulderis ironizuoja bergždžias žmonių pastangas šios dvasios įkvėpti daiktams, kuriuose nebeliko jokios gamtos autorystės. Šie itin taiklūs ir šmaikštūs filmai, įsibėgėjant Šeštajam masiniam gyvybės Žemėje išnykimui, neišgelbės, bet suteiks vertingų minčių savo rolės jame apmąstymui.“
– Aistė Račaitytė

GAMTA: VISOS TEISĖS SAUGOMOS

Rež. Sebastian Mulder | Nyderlandų karalystė | 2016 | 22 min.

Filmas tyrinėja gamtos simuliacijų vietą modernios visuomenės gyvenime. Kaip gamtos imitacija tarnauja šiuolaikinio miestiečio poreikiams ir kur jai dar reiktų pasistiebti kompensuojant natūralios gamtos stoką? Formų įvairovė – nuo romantiško miško tapeto iki tropikų salos po stogu ir tokių fenomenalių reiškinių, kaip dirbtinė veja arba taksidermija – filme atkreipia dėmesį į „naujosios gamtos“ keistumą. Filmas žvelgia ir į neaiškią ateitį, kur naujosios technologijos vis dažniau trins ribas tarp realybės ir iliuzijų. Ar dirbtinė gamta galiausiai pakeis tikrą?

+